Er du lærer, skoleleder, indkøber eller det der ligner?

Dette afsnit er skrevet særligt til dig. 

Det er alment kendt at leg understøtter læring og leg er det redskab som børnene allerede mestrer til perfektion. Det er den formel Drillepind-bogen bygger på. Det kan være seriøst sjovt at øge sit ordforråd. Det skal vi understøtte og bifalde i en læringsproces. Humor er et ideelt virkemiddel til læring og det er bogen spækket med. Samtidigt kan den bidrage med en bevidstgørelse af forskelligheder og en snak om rummelighed. Og at man ikke behøver at passe i en kasse.

Som supplement til bogen kan man med fordel inddrage spillekortene i undervisningen, da de indbyder til en levende dialog om det læste og understøtter legen i læringen.

Plakaten med de farverige illustrationer kan med fordel integreres i klasseværelset. Helt naturligt indbyder den til associationer om det man har læst i Drillepind-bogen.

Ved almen danskundervisning har bogen en målgruppe for selvlæsning fra ca. 4. klassetrin og højtlæsning fra ca. 1. klasse, fx til dialogisk læsning. Men den kan også benyttes til specialundervisning, fx med kortene til sanseleg, hvor man kan gå på opdagelse for at finde kortene, eller som et supplement til undervisning af tosprogede børn. Det er kun fantasien, der sætter grænser, for mulighederne er mange.

Bogen er skrevet under supervision af en professionel læsevejleder.

Skriv endelig til os på info@drillepind.dk hvis du har det mindste spørgsmål eller tænker dette kunne have interesse for din institution/undervisning. Og vi fakturerer selvfølgelig via EAN-nummer. Her er ingen kassetænkning, så vi kan skræddersy en pakke, der passer lige præcis til jer.

 

“Jeg er stor fan af, at der ikke bliver talt ned til læseren. Der bliver brugt lange ord, svære ord, fremmedord og moderne ord. Det inviterer både læser og lytter til at undersøge nærmere, og det er jeg vild med.”
- Salli Kirstine Ravn, lærer for mellemtrinnet og mor

“Hver gang jeg læser en bog, tænker jeg ”Kan jeg bruge denne som undervisningsmateriale og hvordan?” og jeg kan faktisk ikke vente til at jeg benytter mig af Drillepind og dets karakterunivers. Jeg er sikker på at den vil være et spændende og humoristisk krydderi i et klasselokale.”
– Suffia Jacobsen, går på læreruddannelsen med specialefag i børne- og ungdomslitteratur